Mając na uwadze wzrastające wymagania Inwestorów i racjonalne wydawania środków publicznych
przy projektowaniu konstrukcji nawierzchni posiłkujemy
się metodami optymalizacyjnymi doboru warstw nawierzchni uwzględniając ich nośność oraz cenę.
W tym celu niezbednym staje się projektowanie konstrukcji w oparciu o metody mechnistyczne mające na
celu określenie trwałości zmęczeniowej konstrukcji.
Optymalne zaprojektowanie konstrukcji nawierzchni wykonywane jest przy pomocy specjalistycznego
oprogramowania
autorskiego oraz weryfikowane jest także przy pomocy dostępnych aplikacji (np. BISAR).
Biorąc pod uwagę znaczną ilość projektów na istniejących drogach wykonujemy projekty wzmocnień
nawierzchni. Na podstawie
wykonanych
badań nawierzchni wykonujemy analizę nośności
istniejącego pakietu warstw bitumicznych
i wykonujemy obliczenia nośności dla nowego pakietu warstw.
Realizujemy to wg następującego schematu:
- Badania rozpopznawcze,
- określenie warstw konstrukcji (hi, Ei, νi),
- obliczenie ruchu całkowitego archiwalnego (Np),
- obliczenie ruchu całkowitego prognozowanego (Nc),
- Obliczenie trwałości istniejącej konstrukcji nawierzchni,
- dobór warstw wzmacniających,
- obliczenie trwałości wzmocnionej konstrukcji nawierzchni (Nf),
- Weryfikacja:
- Nc < Nf - OK. koniec obliczeń,
- Nc > Nf - Niedowymiarowanie, powrót do pkt. 2,
- Nc << Nf - Przewymiarowanie, powrót do pkt. 2,