Szybki kontakt

napisz do nas
zadzwoń do nas

Znaki drogowe - aktualizacja Aby pobrać aktualizację modułu ZNAKI DROGOWE prosimy przygotować nr licencji i zalogować się na stronie.
Znaki drogowe - wersja demo Aby pobrać wersję demo modułu ZNAKI DROGOWE wystarczy zalogować się na stronie.
Poprawione pobieranie plików Z przyczyn od nas nie zależnych (ograniczenia serwera) pojawiały się problemy podczas pobierania plików. Problem został rozwiązany, przepraszamy za wszelkie niedogodności.
Nowa strona firmy Lispus Witamy na nowej stronie www. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

PRZEPUSTOWOŚĆ RONDA

Metoda obliczeniowa opiera się na instrukcji obliczania przepustowości rond wprowadzonej zarządzeniem nr 20 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 23 lipca 2004 roku.
W celu określenia podstawowych parametrów przepustowości oraz oceny warunków ruchu panujących na rondzie należy w poniższej tabeli wpisać dane wejściowe.

W dolnej części strony znajdują się przykłady obliczeń przepustowości zaczerpnięte z książki. Załączam też kilka innych przykładów wziętych z projektów które wykonujemy w biurze.

UWAGA!
W celu oddzielenia wartości dziesiętnych stosuj jako setarator symbol kropki"." nie zaś przecinka','.
Poprawnie wpisane dane to np. 0.85 zaś wartość 0,85 potraktowana będzie w obliczeniach jako 0.

Parametry geometryczne ronda

Lokalizacja skrzyżowania
Analizę wykonał
Data pomiaru:
Godzina analizy:
Liczba wlotów ronda:
Średnica zewnętrzna ronda:
Typ ronda
Rodzaj ronda dwupasowego

Opis Wlot A Wlot B Wlot C Wlot D
Ilość pasów ruchu na wlocie LPwl
Liczba pasów ruchu na rondzie przy
poszczególnych wlotach LPRwl
Udział % natężenia na lewym pasie wlotu dwupasowego w całym natężeniu na wlocie ml

Dotyczy tylko rond semi-dwupasowych
Lpwl=1 -> ml=0%
Lpwl=2 -> ml=x%

Pochylenie wlotów [%]
Znaczne ograniczenie widoczności na wlocie &Delta tg, &Delta tf

Natężenie ruchu na poszczególnych wlotach
WLOT A Lewo (AB) Wprost (AC) Prawo (AD) Zawrót (AA)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

WLOT B Lewo (BC) Wprost (BD) Prawo (BA) Zawrót (BB)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

WLOT C Lewo (CD) Wprost (CA) Prawo (CB) Zawrót (CC)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

WLOT D Lewo (DA) Wprost (DB) Prawo (DC) Zawrót (DD)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

Licznik: 12078.


(c) LISPUS 2000-2011