Kontakt telefoniczny do biura:
(82) 560 58 27
607 579 278


Znaki drogowe - wersja demo Aby pobrać wersję demo modułu ZNAKI DROGOWE wystarczy zalogować się na stronie.
Nowa strona firmy Lispus Witamy na nowej stronie www. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Poprawione pobieranie plików Z przyczyn od nas nie zależnych (ograniczenia serwera) pojawiały się problemy podczas pobierania plików. Problem został rozwiązany, przepraszamy za wszelkie niedogodności.
Znaki drogowe - aktualizacja Aby pobrać aktualizację modułu ZNAKI DROGOWE prosimy przygotować nr licencji i zalogować się na stronie.

PRZEPUSTOWOŚĆ RONDA

Metoda obliczeniowa opiera się na instrukcji obliczania przepustowości rond wprowadzonej zarządzeniem nr 20 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 23 lipca 2004 roku.
W celu określenia podstawowych parametrów przepustowości oraz oceny warunków ruchu panujących na rondzie należy w poniższej tabeli wpisać dane wejściowe.

W dolnej części strony znajdują się przykłady obliczeń przepustowości zaczerpnięte z książki. Załączam też kilka innych przykładów wziętych z projektów które wykonujemy w biurze.

UWAGA!
W celu oddzielenia wartości dziesiętnych stosuj jako setarator symbol kropki"." nie zaś przecinka','.
Poprawnie wpisane dane to np. 0.85 zaś wartość 0,85 potraktowana będzie w obliczeniach jako 0.

Parametry geometryczne ronda

Lokalizacja skrzyżowania
Analizę wykonał
Data pomiaru:
Godzina analizy:
Liczba wlotów ronda:
Średnica zewnętrzna ronda:
Typ ronda
Rodzaj ronda dwupasowego

Opis Wlot A Wlot B Wlot C Wlot D
Ilość pasów ruchu na wlocie LPwl
Liczba pasów ruchu na rondzie przy
poszczególnych wlotach LPRwl
Udział % natężenia na lewym pasie wlotu dwupasowego w całym natężeniu na wlocie ml

Dotyczy tylko rond semi-dwupasowych
Lpwl=1 -> ml=0%
Lpwl=2 -> ml=x%

Pochylenie wlotów [%]
Znaczne ograniczenie widoczności na wlocie &Delta tg, &Delta tf

Natężenie ruchu na poszczególnych wlotach
WLOT A Lewo (AB) Wprost (AC) Prawo (AD) Zawrót (AA)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

WLOT B Lewo (BC) Wprost (BD) Prawo (BA) Zawrót (BB)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

WLOT C Lewo (CD) Wprost (CA) Prawo (CB) Zawrót (CC)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

WLOT D Lewo (DA) Wprost (DB) Prawo (DC) Zawrót (DD)
Razem [P/h]
Udział samochodów ciężarowych i autobusów uc[%]
Udział samochodów ciężarowych z przyczepami i autobusów przegubowych ucp[%]
Udział rowerów i motocykli urm[%]
Wskaźnik zmienności natężenia ruchu w godzinie k15
Liczba pieszych przekraczających relacje na wlocie Qp [Ps/h]

Licznik: 28359.


(c) LISPUS 2000-2011